
Ing. Peter Holúbek , 22.01.2015
Шульган-Tаш, Kунгурская ледяная пещера) V roku 2014 uplynulo 100 rokov od turistickej prevádzky Kungurskej ľadovej jaskyne v Ruskej federácii na Urale a zároveň aj 100 rokov od narodenie významného ruského karsológa V. S. Lukina (1914-1997). Pri tejto príležitosti Banícky inštitút uralského oddelenia Ruskej akadémie vied a Permská univerzita zorganizovali medzinárodnú konferenciu, ktorej cieľom bola diskusia o problémoch vedeckého výskumu podzemných priestorov, ich využívaniu, spravovaniu a turistickému využitiu. Tejto konferencie sa aktívne zúčastnil za slovenskú stranu Peter Holúbek, ktorý tu sa prezentoval s prednáškou: Сравнение проблем открытия пещер для общественного посещения на примере пещеры Свободы, 1924 год, и Станишовской пещеры, 2010 год (Словакия, Западные Карпаты, Низкие Татры) Porovnanie problémov sprístupnenia jaskýň pre verejnosť na príklade Jaskyne slobody, rok 1924 a Stanišovskej jaskyne, rok 2010.

Ing. Peter Holúbek , 18.08.2010
Pár riadkov o dlhodobých pobytoch tibetských mníchov v jaskyniach. Je možné, že v oblasti tibetskej kultúry do ktorej patrí aj Mongolsko sa tieto jaskyne dávno v minulosti podobne využívali a azda dávno v prehistórii boli takto využívané aj lokality u nás v Európe.
Pre záujemcov sme voľne preložili časť jeho opisu týchto miest. Text je pozoruhodný a azda stojí aj za prečítanie a zamyslenie.

Ing. Peter Holúbek , 27.05.2010
Na začiatku apríla roku 2010 navštívil Slovensko prezident Ruskej federácie D. A. Medvedev. Okrem iného programu udelil trom veteránom druhej svetovej vojny Rad priateľstva.

Ing. Peter Holúbek , 27.05.2010
В начале апреля 2010 года Республику Словакию посетил президент Российской Федерации Дмитрий Медведев. Помимо основной программы посещения Словацкой республики президент встретился с ветеранами Второй мировой войны и вручил трем ветеранам Орден дружбы.

sibir.sk , 20.04.2010
V sobotu 15. mája 2010 každý návštevník Malej Stanišovskej jaskyne, ktorý príde s básňou Ivana Laučíka, získa vstup do jaskyne zdarma. Báseň v knižnej, tlačenej či v písomnej forme môžete odovzdať vo vstupnej budove Stanišovskej jaskyne od 10.00 až do 16.00 hodiny a získať tak možnosť prezrieť si túto sprístupnenú jaskyňu, kde básnik pôsobil, zadarmo. Kto báseň aj prednesie, odíde s malým spomienkovým predmetom na jaskyňu.

Mgr. Martin Kučera , 12.01.2010
Bolo to pekné osemnásťdňové dobrodružstvo, ktoré sa skončilo nadmieru pozitívne. Naša výprava sa začala po mnohých debatách a plánoch, ale až počas septembra 2009 sme ju uskutočnili. Samotná cesta viedla cez Moskvu do centra buriatskej oblasti v Ruskej federácii mesta Ulan-Ude, ktoré sa nachádza asi 100 km juhovýchodne od Bajkalu.

RNDr. Ivan Turnovec , 20.10.2009
Psal se rok 1870, když doktor Félix Garrigou podal první zprávu o tom, že při prohlídce jeskyně v okrsku Saint-Bernard asi 110 kilometrù od města Toulouse ve svazích Pyrenejských hor objevil kosti pravěkých jeskynních medvědù.

Zdenko Jurík , 17.02.2009
V dňoch 26. 01. 2009 – 09. 02. 2009 som sa zúčastnil speleologickej expedície na severný Ural. Cieľom našej výpravy bolo pomôcť ruským kolegom s prieskumom a zameraním niektorých častí Kungurskej ľadovej jaskyni.
Fotogalériu k článku si môžete pozrieť tu: Ural 2009

Dr. Oľga Ivanovna Kadebskaja , 12.02.2009
Оценка современного состояния пещер содержащих плейстоценовые отложения на территории Пермского края

Ing. Peter Holúbek , 12.02.2009
КУЛЕШОВА, С., 2006: От Светлой – к 1500! Екатеринбург.
KULEŠOVA, S., 2006: Od Svetloj – k 1500! Jekaterinburg.

Jozef Wagner , 14.11.2008
Kdy? První polovina měsíce července
Počet účastníkù: 5
Hlavní cíle:
- zaměření vstupù propastí a jeskyní na platu Čatyr Dag
- další explorace vzdálených rajonù plata Čatyr dag
- otvírkové práce na platu Čatyr dag
- exkurze do pseudokrasového rajonu Bachčisaraj
Thought after visit of Yorkshire Dales
Ing. Peter Holúbek , 14.11.2008
In 1990 after opening the borders with Western Europe during our expedition in The Alps, we tried to visit many places in youthful desire for knowing. We climbed German Watzman Mountain, and in Italian Dolomites we got under the Marmolada and to the Three Cimes. In Slovenia we roamed around in the forests near the Monte Kanin where we admired a unique karst plateau. We were fascinated by the beauty of mountains. However, when we wanted to buy something in the shops or gas pumps we had to seriously decide what we wanted to buy. Spending the night was a problem as well. Civilization and tourist industry force visitors had to pay for everything. We were always looking for a suitable place to stay in the wilderness, but we spent several nights in our car instead. In Dolomites when 5 passengers were too much for our ŠKODA 105, we had to push it up a steep hill while Italian cars passed swiftly among us. I had a feeling that we somehow did not belong to this part of Europe. In 1991, the expedition in The Alps was confirmed as well. Customs officials did not want to pass our van AVIA with thirteen passengers through the border into Italy. From the place reserved for private cars, we were sent to the place for buses then for trucks, and finally for private cars again. The Italians somehow did not rank our car, so we could not pass through the border into Tarvisio. We got into Italy through Slovenia instead.
Ing. Peter Holúbek , 14.11.2008
In 1990 after opening the borders with Western Europe during our expedition in The Alps, we tried to visit many places in youthful desire for knowing. We climbed German Watzman Mountain, and in Italian Dolomites we got under the Marmolada and to the Three Cimes. In Slovenia we roamed around in the forests near the Monte Kanin where we admired a unique karst plateau. We were fascinated by the beauty of mountains. However, when we wanted to buy something in the shops or gas pumps we had to seriously decide what we wanted to buy. Spending the night was a problem as well. Civilization and tourist industry force visitors had to pay for everything. We were always looking for a suitable place to stay in the wilderness, but we spent several nights in our car instead. In Dolomites when 5 passengers were too much for our ŠKODA 105, we had to push it up a steep hill while Italian cars passed swiftly among us. I had a feeling that we somehow did not belong to this part of Europe. In 1991, the expedition in The Alps was confirmed as well. Customs officials did not want to pass our van AVIA with thirteen passengers through the border into Italy. From the place reserved for private cars, we were sent to the place for buses then for trucks, and finally for private cars again. The Italians somehow did not rank our car, so we could not pass through the border into Tarvisio. We got into Italy through Slovenia instead.
Komentáre k článku - fotogalérii / Comments to the article - photo gallery: 0x